گزارش گوگل از تصادف‌ خودروهای بدون راننده‌اش
تبلیغات

تاريخ : سه شنبه 17 / 3 / 1394 | 1:46 | نویسنده : مهدی نریمانی

اخیرا شرکت گوگل وب‌سایتی راه‌اندازی کرده که در آن به‌طور مرتب در بازه‌های ماهانه، گزارشی از عمل‌کرد خودروهای‌اش و جزییات مربوط به امنیت آن‌ها ارایه می‌دهد.

همین چند وقت پیش بود که خودرو‌های بدون راننده‌ی گوگل به خیابان‌های ایالت کالیفرنیا راه پیدا کردند. ‌حالا گوگل اعلام کرده از این پس تمام تصادف‌های مربوط به خودروهای بدون راننده را از طریق وب‌سایتی جدید به اطلاع عموم خواهد رساند. در این وب‌سایت نه‌تنها هر ماه تمام جزییات مربوط به تصادف‌ها منتشر خواهد شد، بلکه یک تالار گفتمان عمومی در نظر گرفته شده تا اعضای انجمن بتوانند بازخوردهای‌شان را از خودروی گوگل در آن‌جا درج کنند. همچنین در این سایت امکاناتی درنظر گرفته شده است تا کاربران بتوانند مواردی از نحوه‌ی تطابق این خودروها با وضعیت‌های مختلف ترافیکی در طول روز را ذکر کنند.



در واقع وب‌سایت جدید برای پاسخ‌گویی به گزارش‌های نگران‌کننده‌ درخصوص خودروهای بدون راننده راه‌اندازی شده است. در تعدادی از این گزارش‌ها کاربران نگرانی‌های‌شان را در خصوص خودر‌های بدون راننده ابراز کرده‌اند؛ چرا که برای این خودروها تاکنون ده بار تصادف ثبت شده است. البته گوگل ادعا می‌کند در هیچ کدام از این تصادف‌ها، خودرو‌های‌اش مقصر نبوده‌اند. در اکثر تصادف‌ها یک وسیله‌ی نقلیه از پشت به خودروی گوگل اصابت کرده است. در برخی تصادف‌های جزیی هم یک خودروی دیگر از کنار به این خودروی بدون راننده ضربه وارد کرده است.  
گوگل در اولین گزارش‌اش این‌گونه توضیح می‌دهد: "در شش سالی که روی این پروژه کار می‌کردیم، روی هم رفته بیش از 2.9 میلیون کیلومتر مسافت را چه به‌صورت خودکار و چه با راننده پیموده‌ایم. در طول این مدت 12 تصادف جزیی داشتیم که در میان آن‌ها، خودروهای بدون راننده حتی یک بار هم علت اصلی بروز حداثه نبودند.»
قرار است تعداد 25 دستگاه خودروی بدون راننده‌ی گوگل در همین تابستان با سرعت حداکثر 40 کیلومتر بر ثانیه به جاده‌های شهر Mountain View واقع در ایالت کالیفرنیا راه پیدا کنند. اقدام اخیر گوگل در این وب‌سایت به صراحت از جزییات مربوط به امنیت این خودروهای بدون راننده خبر می‌دهد که به‌تنهایی می‌تواند حرکت بسیار مثبتی باشد.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









موضوع : ، ، ، ، ،