اندروید هم‌چنان در صدر جدول پلت‌فرم‌های گوشی هوشمند در آمریکا
تبلیغات

تاريخ : سه شنبه 17 / 3 / 1394 | 1:51 | نویسنده : مهدی نریمانی

بر اساس آماری که اخیرا توسط شرکت تحلیلی اینترنتی comScore منتشر شده، سیستم عامل اندروید بیش‌ترین تعداد کاربران را در ایالات متحده‌ی آمریکا به خودش اختصاص داده است.

شرکت comScore که در زمینه‌ی ارایه‌ی تحلیل و آمار اینترنتی از بازار و شرکت‌های تجاری دنیای دیجیتال فعالیت می‌کند، از طریق وب‌سایت‌اش گزارش جدیدی از سهام بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه‌ی قبل از آوریل 2015 را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش سیستم‌عامل اندروید هم‌چنان با 52.2 درصد، ‌بیش‌ترین سهم از پلت‌فرم‌های گوشی‌های هوشمند در کشور ایالات متحده‌ی آمریکا را به‌خودش اختصاص داده است. با این‌که سهام اندروید در مقایسه با ماه ژانویه‌ی امسال یک درصد کاهش و سهام اپل یک درصد افزایش داشته، اما اپل هنوز با سهام 43.1 درصدی، در جایگاه دوم قرار دارد. مایکروسافت هنوز با 3.0 درصد سهم در جایگاه سوم قرار گرفته. به دنبال آن هم «بلک‌بری» و «سیمبیان» (Symbian) به ترتیب با 1.5 و 1 درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.



در مورد سیستم‌عامل سخن گفتیم. بد نیست نیم نگاهی هم به سهم بازار گوشی‌های تلفن‌همراه هوشمند داشته باشیم. اپل با افزایش یک درصدی ‌از ماه ژانویه‌ی امسال و تصاحب 43.1 درصد از سهم بازار، برترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده محسوب می‌شود. سهام سامسونگ هم از 29.3 به 28.6 درصد کاهش یافته؛ اما باعث نشده جایگاه دوم‌اش تغییری کند. شرکت ال‌جی هم سهام خود را از 8.0 به 8.4 درصد افزایش داده است و به دنبال آن شرکت‌های موتورولا و HTC به ترتیب با سهم بازار 4.9 و 3.7 درصد در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.
در این گزارش آمار پرطرف‌دارترین برنامه‌های گوشی هوشمند تا ماه آوریل 2015 هم درج شده است. بر اساس این گزارش، شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک با 71.1 درصد محبوب‌ترین برنامه به‌شمار می‌رود. یوتیوب با 57 درصد از سهم بازار دومین برنامه‌ی محبوب گوشی هوشمند بود و به‌دنبال آن برنامه‌های Google Search و Facebook Messenger هر دو با سهم 51.8 درصدی ‌در کنار Google Play با سهم 51.1 درصدی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. 
هم‌چنین در این گزارش آمده که 188.6 میلیون نفر در سه ماه گذشته از گوشی‌های هوشمندشان استفاده کرده‌اند. روی هم رفته اعداد و ارقام جدید با گزارش پیشین ComScore تفاوت چندانی نداشته؛ اما در مجموع گزارش‌های جدید ‌به‌خاطر این‌که تصویر مناسبی از بازار گوشی‌های هوشمند در آمریکا می‌دهند، مفید هستند.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









موضوع : ، ، ، ، ،